cites

La valenciana, graciosa lengua, con quien sólo la portuguesa puede competir en ser dulce y agradable.
Miguel de Cervantes

diccionari

corrector

LINKS

Per un domini punt val
junts front a la AVL
El teu nom en valencia
Associacio d´Escritors en Llengua Valenciana (AELLVA)
Mosseguello

NAVEGA EN
VALENCIA

 

Entrar com
a usuari

Nom d'usuari:
Contrasenya:

PRENSA

Opinio

FEB282005
El pacto de Perpiñán y la Comunidad Valenciana  
A la vista está que los firmantes del pacto de Perpiñán, dentro de la general aversión que profesan a España, están demostrando una inquina muy particular contra la Comunidad Valenciana. No sabemos si los representantes de ETA y ERC hicieron referencia concreta a la comunidad levantina en su planes para “profundizar juntos en la crisis del Estado Español”. Lo que es un hecho es que, tanto ETA -a través de sus atentados-, como Carod Rovira -a través de sus exigencias al Gobierno-, están demostrando mucha saña contra la Comunidad Valenciana y sus intereses en los últimos tiempos.
Libertad Digital
 
FEB242005
Rosa Regàs: «Si la Universidad y la AVL dicen que es la misma lengua, tengo bastante»  
Lleva menos de un año en la Biblioteca Nacional y el principal asunto por el que ha emergido en los papeles ha sido por su intención de catalogar juntos los libros en lengua propia editados en la Comunidad y Cataluña.
Levante, el Mercantil Valenciano
 
FEB232005
Tactiques totalitaries al servici del catalanisme  
Per Joan Romero
Si acodim a l´Historia podem vore quina era la seqüencia de les tactiques descalificaores de la propaganda leninista: primer s´intentava ignorar a l´oponent; quan aixo no es conseguia, es buscava ridiculisarlo; i, si tambe fracasava, s´optava per la descalificacio moral. Estes tactiques tan propies dels regims totalitaris de pensament unic, per desgracia, estan sent aplicaes rigorosament contra Coalicio Valenciana (CV).
El Palleter
 
Se junten a soles dos persones en la concentracio pel valencià  
Per Rafa Gozalbes
Fracas rotundo de la concentracio secesionista a soles el que parlaba i u que pasaba per alli i se queda a escoltar, fent temps, portagonisaren l´acte contra l´anexionisme. ¿Que?¿Com sona?… ¿Fals?…¿Mentira?…¿Manipulacio?… Esta clar, la concentracio del dissabte els fa molt de mal, al PP i al PSOE, al PSOE i al PP. Volen tancar la batalla i s´han ficat mans a l´obra, els mijos afins d´uns i d´atres els que viuen de les subvencions i la publicitat institucional han carregat en força contra els valencianistes.
El Palleter
 
Ascensió FIGUERES  
Per Ramón Palomar
El 31 de julio de 2001 pasó a la historia como la fecha en que se reunió por primera vez la Acadèmia Valenciana de la Llengua. Fue también la jornada durante la cual eligieron a Ascensió Figueres como primera presidenta del nuevo órgano normativo valenciano. Supongo que aquel nombramiento le debió alegrar una barbaridad. Supongo que aquel día no paró de recibir felicitaciones, llamadas de teléfono, besos y palmaditas en la espalda. Lo típico.
Las Provincias
 
FEB182005
Valencianisme de construccio  
Per Rafa Gozalbes
Es curios, a vegaes el no poder replicar fa que uns i atres s´atribuixquen patrimonis aliens i hui es u d´eixos dies. El eliseu climent del valencianisme de construccio ha publicat un articul en levante i lo fa de forma totalment constructiva, defenent als academics venuts i en doble militancia i criticant al “valencianisme de carrer”.
El Palleter
 
FEB112005
El fraude de la AVL  
Per Vicente González–Lizondo i Sánchez
Enhorabuena, la AVL institución encargada de fomentar y proteger el uso de la lengua propia de los valencianos, ha conseguido, tras innumerables reuniones y comilonas, dar el primer paso para lo que parece ser la unión de los fracasados países catalanes hoy llamados Eurorregión y en un próximo futuro Catalonia States .
Las Provincias
 
GIN122005
Catalán, dialecto del castellano  
Per Mikèl Garàu Rosselló
Para llegar a la afirmación del título de este artículo, primero deberemos tener claro lo que es lengua, idioma y dialecto. Muchos son (demasiados) los doctores en lengua que aseveran, enseñan y publican en sus libros (erróneamente a mi entender) que lengua e idioma son una misma definición.
La Razón
 
MAI72004
Reforma ortografica  
Per Chimo Lanuza
De tots es conegut que el pancatalanisme es un moviment que s’alimenta de l’ignorancia dels seus candits correligionaris, dels seus ingenus seguidors i dels seus creduls seduits. De fet, lo que mes definix a un pancatalaniste es l’index preocupantment elevat de desconeiximent dels principis mes fonamentals –no se’ls pot demanar mes- de la llingüistica i de la sociollingüistica.
El Palleter
 
JUL41998
Per que de l´oposicio al dictamen de la llengua i a la creacio de la AVLl  
Per Josep Boronat Gisbert
Les Corts Valencianes (17-9-97) demanaren al C.V.C. un dictamen, no un pacte, sobre les "qüestions llingüistiques", en funcio de l´iniciativa presentada pel President de la Generalitat en el debat de Politica General des de dos principis inqüestionables. "nostra propia llengua duga nostre propi nom", i "autoritat llinguistica propia"; que s´escamotegen en la presentacio de la demanda de les Corts.
Idioma Valencià
 
<<   <   40 | 41 | 42 | 43 | 44
870 registres trobats