Comunicat del Grup d´Accio Valencianista davant el tancament dels repetidors de TV3 en el Regne de Valéncia

Per Grup d´Accio Valencianista (GAV)

Des del Grup d´Accio Valencianista, mos felicitem per la decisio del govern de la generalitat valenciana d´acabar definitivament en les emissions illegals de la televisio catalana en el nostre Regne, pero llamentem que dita situacio haja tardat vintissis anys en ferse realitat. Mos sembla inaudit que una illegalitat com esta, haja passat inapercebuta, quan no consentida, per als distints governs valencians (PSOE i PP) durant tant de temps i que casualment un parell de mesos abans de les eleccions municipals i autonomiques, el Partit Popular en un aparent arrebat de valencianisme, haja decidit acabar en dites emissions.

Puntualisat aço, des del GAV som conscients dels atacs que la generalitat valenciana està patint des de distintes parts. Esperem que el Govern Valencià se mostre en este tema mes valent que en el tema de l´Avll i faça allo de “agarrar-se" a nostra Real senyera com dia Camps, per a no cedir davant les pretensions radicals i nacionalistes.

Des del govern central i des del govern català, estan tractant d´impondre-mos als valencians una televisio que considera “patriotes catalans” als terroristes de Terra Lliure. Una televisio que menysprea tot lo autenticament valencià. Una televisio que: “Se caga en la puta Espanya” com dia Pepe Rubianes. Una televisio, en definitiva, que es l´altaveu mediatic dels anticonstitucionals “payasos catalans” Lo hipocrita de la situacio, es que els que hui parlen de censura i de fascisme, son els mateixos que aplaudiren i conseguiren tancar la Cope en Catalunya, els mateixos que demanen que se tanquen canals de televisio com Intereconomia i els mateixos que practiquen el mes pur fascisme llingüistic en nostres fills. Volem recordar que encara hi ha emissions illegals d´emissores de radio catalanes en la nostra terra, i el govern ha de ser inflexible en esta situacio i exigir la cessacio inmediada d´estes emissions.

Puix en cas contrari l´actuacio del PP no passara de ser un nou i inutil guiny preelectoral dels que tant agraden als dirigents populars. Al mateix temps que aguardem a que se faça Complir la llei i s´obligue a ACPV i a Eliseu Climent al pagament integre de la multes corresponents per tots estos anys de vulnerar la llei. Finalment animem a totes les entitats valencianistes i a tots aquells valencians que ho desigen, a participar en les distintes celebracions que des del Grup d´Accio Valencianista estem realisant pel fi definitiu de TV3 en lo Regne de Valencia.

El proxim dia dotze de Març sera la celebracio mes important, a on centenars de jovens brindaran en cava valencià en la gran festa pel tancament de TV3 que celebrarem en nostra seu social. Perque hui el cel del Regne de Valencia, es mes lliure i mes blau. Este ha segut un pas mes cap a la llibertat i cap a el fi del jou catalaniste.

Valencia, CAP i CASAL, 18 de febrer de 2011.

Comunicado del Grup d´Accio Valencianista ante el cierre de los repetidores de TV3 en el Reino de Valencia

Desde el Grup d´Accio Valencianista, nos felicitamos por la decisión del gobierno de la Generalitat Valenciana de acabar definitivamente con las emisiones ilegales de la televisión catalana en nuestra Comunidad, pero lamentamos que dicha situación haya tardado veintiséis años en hacerse realidad. Nos parece inaudito que una ilegalidad como esta, haya pasado desapercibida, cuando no consentida, para los distintos gobiernos valencianos (PSOE y PP) durante tanto tiempo y que casualmente un par de meses antes de la elecciones municipales y autonómicas, el Partido Popular en un aparente arrebato de valencianismo, haya decidido terminar con dichas emisiones.

Puntualizado esto, desde el GAV somos conscientes de los ataques que la Generalitat Valenciana está sufriendo desde distintos flancos. Esperamos que el Gobierno Valenciano se muestre en este tema más valiente que en el tema de la AVLL y haga aquello de “agarrarse a nuestra Real Senyera” como decía Camps, para no ceder ante las pretensiones radicales y nacionalistas. Desde el gobierno central y desde el gobierno catalán están tratando de imponernos a los valencianos una televisión que considera “patriotas catalanes” a los terroristas de Terra Lliure. Una televisión que menosprecia todo lo auténticamente valenciano. Una televisión que “se caga en la puta España” como decía Pepe Rubianes. Una televisión, en definitiva, que es el altavoz mediático de los anticonstitucionales “payasos catalans”.

Lo hipócrita de la situación es que los que hoy hablan de censura y de fascismo, son los mismos que aplaudieron y consiguieron cerrar la COPE en Cataluña, los mismos que piden que se cierren canales de televisión como Intereconomía y los mismos que practican el más puro fascismo lingüístico con nuestros hijos.

Queremos recordar que todavía hay emisiones ilegales de emisoras de radio catalanas en nuestra Comunidad, y el gobierno ha de ser inflexible con esta situación y exigir el cese inmediato de estas emisiones. Pues caso contrario la actuación del PP no pasará de ser un nuevo e inútil guiño preelectoral de los que tanto gustan a los dirigentes populares. Al mismo tiempo que esperamos se haga cumplir la ley y se obligue a ACPV y a Eliseu Climent al pago integro de la multas correspondientes por todos estos años de vulnerar la ley.

Finalmente animamos a todas las entidades valencianistas y a todos aquellos valencianos que lo deseen, a participar en las distintas celebraciones que desde el Grup d´Accio Valencianista estamos realizando por el fin definitivo de TV3 en la Comunidad Valenciana. El próximo día doce de Marzo será la celebración más importante, donde cientos de jóvenes brindarán con cava valenciano en la gran fiesta por el cierre de TV3 que celebraremos en nuestra sede social. Porque hoy el cielo del Reino de Valencia, es más libre y más azul. Este ha sido un paso más hacia la libertad y hacia el fin del yugo catalanista.

Valencia, Cap i Casal, 18 de febrero de 2011.

cites

La lengua valenciana difiere bastante de la catalana para poder permitirse gramática y vocabulario propio si sus literatos quisieran construirselos, como lo han hecho los catalanes a la suya (...) En el caso Valencia-Cataluña, lo importante sería no la similitud, sino la diferencia de las lenguas y la conclusión sería, no la similitud sino la diferencia de los pueblos
Salvador de Madariaga

diccionari

corrector

LINKS

Per un domini punt val
junts front a la AVL
El teu nom en valencia
Associacio d´Escritors en Llengua Valenciana (AELLVA)
Mosseguello

NAVEGA EN
VALENCIA

 

Entrar com
a usuari

Nom d'usuari:
Contrasenya: