Per la llibertat d´expressio

Per Assoc. Cult. Cardona i Vives

Davant les ultimes noticies aparegudes en la prensa local de Castello (“Levante” i “Las Provincias”), del passat divendres, 13 d´agost, en les quals s´acusa a nostra associacio de fer unes declaracions, que no havem fet, aixina com d´atacar al ‘nostre idioma’, segons diu el portaveu del grup politic Iniciativa de Castello.

Esta associacio vol fer saber als nostres associats, amics i usuaris de nostra web, que no subscribim els comentaris, opinions i declaracions fetes per atres entitats o particulars que colaboren en nostra web, mantenint el criteri de la llibertat d´expressio.

L´associacio cultural Cardona i Vives, no es nomes el nostre president, som una junta directiva i un colectiu castellonenc prou important en la societat castellonenca i en el nostre Regne de Valencia i en quant al tema llingüistic ho tenim prou clar, nosatros defenem l´autentica i genuina llengua valenciana, que es la que mes s´acosta al parlar del poble valencià, baix la normativa de les Normes d´El Puig de la Real Academia de Cultura Valenciana (RACV).

Castello, 16 d´agost de 2010.

Informacio relacionada

* Noticia apareguda en prensa (Las Provincias, 4.8.2010): El PPCV critica que Cataluña dedique medio millón de euros a “destruir la cultura valenciana”

http://www.lasprovincias.es/20100804/mas-actualidad/politica/ppcv-critica-cataluna-dedique-201008041249.html

* Comunicat d´Accio Regne de Valencia (ARV), 5.8.2010: A l´opinio publica. Declaracio pel respecte dels representants politics.

http://www.cardonavives.com/artdocumentos.asp?id=3251

* Noticia apareguda en prensa local de Castello (Levante, 13.8.2010): Un artículo de Cardona Vives acusa de pancatalanista al PP.

http://www.levante-emv.com/castello/2010/08/13/articulo-cardona-vives-acusa-pancatalanista-pp/730364.html

cites

Y más ha concedido Dios a Valencia una lengua polida, dulce y muy linda, que con brevedad moderada exprime los secretos y profundos conceptos del alma, y despierta el ingenio a vivos primores, donde le resulta un muy esclarecido lustre.” “Esta lengua formaron de lo mejor que había en la lemosina y por lo que les faltaba recurrieron a las tres lenguas más excelentes de todas las del mundo según antes hemos probado. De la hebrea tomaron... De la griega... De la latina tomaron todos los otros vocablos para hacer que la lengua fuese muy copiosa y tuviese propio nombre a cada cosa por rara que fuese.
Rafael Martin de Viciana

diccionari

corrector

LINKS

Per un domini punt val
junts front a la AVL
El teu nom en valencia
Associacio d´Escritors en Llengua Valenciana (AELLVA)
Mosseguello

NAVEGA EN
VALENCIA

 

Entrar com
a usuari

Nom d'usuari:
Contrasenya: